Mojca Krajnc – digitalne ilustracije
»Izhodišče za njeno delo – slikarstvo, grafiko, grafično oblikovanje, ilustracijo in oblikovanje vizualno privlačnih poslikanih svetlobnih teles – je, kot sama pravi, risba; ta je zanjo tako pomembna kot za človeka dihanje.«
Iztok Premrov, dolgoletni likovni kritik in novinar
Od 16. 10. 2018 do 2. 12. 2018
Mojca Krajnc ni samo nadarjena, elegantna in osvežujoča. Je tudi prežeta s hvaležnostjo. Na večer odprtja razstave, 16. oktobra, je to izražala z besedami in gestami. Hvaležni pa smo tudi v Galeriji Lek, da lahko zainteresirani javnosti predstavimo barvite in modno ozaveščene digitalne ilustracije Mojce Krajnc.
Ime za kvartet saksofonistov
Usklajena s sodobno grafiko Mojce Krajnc je bila tudi glasbena spremljava odprtja – mlada, sveža in zabavna. Novooblikovani kvartet saksofonistov se je zbral šele pred mesecem dni. Sandra Rijavec, sopranski saksofon, Matevž Zupančič, altovski saksofon, Jurij Bregar, tenorski saksofon, in Tadej Pance, baritonski saksofon, so zato kot glasbena skupina še brez imena. Izkoristili so priložnost in povabili obiskovalce galerije, naj predlagajo primerno ime za njihov kvartet.
Slikovit in izjemno živahen likovni svet
Blažka Müller Pograjc, ki je kot vedno večer vodila očarljivo in strokovno, je k dialogu povabila umetnico Mojco Krajnc in Iztoka Premrova, dolgoletnega likovnega kritika in novinarja. Slednji je bistvo umetnosti Mojce Krajnc povzel v razstavnem katalogu: Likovni svet Mojce Krajnc je slikovit in izjemno živahen. Avtorica ustvarja v različnih likovnih zvrsteh, od slikarstva, grafike, grafičnega oblikovanja, ilustracije pa vse do oblikovanja vizualno privlačnih poslikanih svetlobnih teles. Osnovno izhodišče za njeno delo je, kot sama pravi, risba; ta je zanjo tako pomembna kot za človeka dihanje. Za vsak nov korak v ustvarjanju se odloči na podlagi osnovne skice, temeljne priprave za posamezno likovno delo. Čeprav je končna podoba njenih likovnih del večinoma v digitalni obliki, izvirajo iz risarskih korenin.
Njeni vzorniki so modernisti
Ustvarjanje digitalnih zvrsti likovne umetnosti, s katerimi se slikarka torej največkrat izraža, jo samo po sebi vleče v eksperimentiranje z dvema osnovnima ciljema: najti uporabno oblikovalsko rešitev oziroma doseči učinkovit umetniško izrazni izdelek. Njeni vzorniki v umetnosti so modernisti, tudi popartisti, lastno likovno govorico pa izrazito naslanja na človeške like. V slikarstvu in grafiki se izraža s poudarjeno svetlimi in barvno bogatimi ploskvami. Glede na to, da Krajnčevo vsekakor zanima in privlači modni svet, so mnoga njena dela zaznamovana s tovrstnimi občutji. Ob njenih likih imamo pogosto občutek, da se srečujemo z modeli, ki svet osvajajo z lepoto, mladostjo in smelim pogledom, drzno usmerjenim v gledalca. Upodobljeni liki pa imajo tudi izrazite portretne značilnosti, zato jih povsem razumljivo sprejmemo kot portrete, ustvarjene v umetničinem značilnem slogu.
Optimistične teme in pozitivna energija
V zadnjem času je sicer pogostejšim ženskim likom začela dodajati tudi moške, spet prepričljivo izražene na njen slogovni način. Pogosto like obdaja z bogatimi cvetličnimi in drugimi vzorci, npr. na tkaninah ali v ozadju same podobe. Ena izmed njenih značilnosti je tanka, komaj zaznavna obrisna risba, ki spremlja poteze obraza. Vse te njene različne figuralne teme so izrazito barvno razgibane in sproščene. Umetnica meni, da so pravila predvsem za to, da se malce kršijo, čeprav sicer veliko da na likovno teorijo in njene zakonitosti. Krajnčeva je prepričana, da kot umetnica ljudem ponuja optimistične teme, z izrazito pozitivno energijo.
Lepota življenja in njegove vrednote
Verjame, da je njeno poslanstvo v tem, da ubira skrajno prijazne likovne nagovore, ki razgrinjajo lepoto življenja in njegove pozitivne vrednote. Ženska je pri njej osebnost, ki se zaveda svoje lepote in s katero želi fascinirati svojo okolico. Zato tudi njen drzen in neposreden pogled v gledalca. Slikarka poskuša ves čas z različnimi modnimi dodatki še poudariti ta svoja nagnjenja do svojevrstne krasilnosti in ob tem je ne skrbi, če so njena dela zaradi tega dopadljiva. Želi izraziti svoje dobronamerne podobe sveta in s tem obogatiti svoje likovno izrazoslovje. Današnji digitalizirani svet je ustvarjalki nedvomno najbližji in uporaben za vse to, kar želi s svojo umetnostjo posredovati ljudem. Hoče biti sodobna in predana duhu današnjega časa, ne spregleda pa dejstva, da se je v današnjem svetu izredno težko potrjevati ter uspevati. Za lahkotnostjo njene likovne govorice je veliko izkušenj in raziskovalnega dela, saj slikarka natančno načrtuje in izvaja svoja likovna dela. Ničesar ne prepušča naključju, ampak s trdnim prepričanjem gradi svojo pot naprej. Zaveda se, da mora v svoji ustvarjalnosti najti čim bolj osebno zaznamovano likovnost, če želi prepričljivo izpolniti svoje ustvarjalne ambicije.
Mojca Krajnc
Mojca Krajnc se je rodila 23. marca 1978. Gimnazijo je obiskovala v Mariboru. Leta 2005 je uspešno končala študij na Pedagoški fakulteti Univerze v Mariboru in dobila naziv profesorica likovne umetnosti. Kot samozaposlena v kulturi se ukvarja s slikarstvom, grafiko in grafičnim oblikovanjem, ilustracijo in fotografijo. Ilustracije je objavila v revijah Elle (2012–2014), Grazia (2015), v prilogi revije Cool in v Readerʼs Digestu (MK 2015). Za Založbo Rokus Klett je pripravila nekaj ilustracij za učbenike za biologijo in slovenski jezik. Za Tehniško založbo Slovenije je z ilustracijami opremila več izdaj knjig Saj smo punce (2012), To je moje leto 2012–2013, saj smo punce (2013) in To je moje leto 2013–2014, saj smo punce (2014). Za založbo Pro-Andy je ilustrirala knjigi Zajček Kai, Velika zmaga in Zajček Kai, Pravo prijateljstvo (2013). Leta 2014 je z agencijo Pristop uspešno sodelovala pri promociji nove podobe legendarne pijače Cockta z ilustracijami na plakatih, spletu ipd. Teme, s katerimi se Krajnčeva dnevno ukvarja, so povezane z modo in življenjskim slogom sodobnega časa.
Samostojne razstave
2012 - Mokoš, E2RD galerija, Maribor
2016 - Poljub, biološka pojedina, E2RD galerija, Maribor
2017 - Cockta, pijača vaše in naše mladosti, artKIT, Kibla, Maribor
2017 - Razstava grafik, Razstavišče kulturnega centra, Laško
Skupinske razstave
2003, 2004, 2005 - dela študentov, Pedagoška fakulteta, Maribor
2006 - Tasting the nectar of gods, Videm (Udine), Italija
2016 - Mariborski umetnostni sejem Art Metropolis
2018 - Mariborski umetnostni sejem Art Metropolis