Pred uporabo zdravil natančno preberite navodilo! O tveganju in neželenih učinkih se posvetujte z zdravnikom ali s farmacevtom.

Vloga bolečine

Bolečina je neprijeten občutek, ki ima najpogosteje obrambno ali opozorilno vlogo. Njena zaščitna vloga nas prisili, da na dražljaj odgovorimo, saj tako zavarujemo svoje telo. Včasih je bolečino zelo težko opisati z besedami, posamezniki jo tudi zelo različno zaznamo. Lahko je ostra ali topa, občasna ali trajna, utripajoča ali enakomerna, pojavi se lahko na enem mestu ali po celem telesu.1

Glede na trajanje ločimo dve vrsti bolečin: akutno in kronično. Akutna bolečina se začne nenadoma in navadno ne traja dolgo, kronična bolečina pa traja več tednov ali celo mesecev.1

Bolečina pomembno vpliva na bolnikovo kakovost življenja, zato je pomembno, da jo čim prej ocenimo in začnemo ustrezno zdraviti oz. lajšati, s tem pa lahko preprečimo morebitni razvoj kronične bolečine. Obvladovanje bolečine z zdravili (analgetiki) je odvisno od njenega vzroka in mesta (glavobol, menstrualna bolečina, bolečine v mišicah in sklepih) ter posameznika, ki doživlja bolečino.

Poleg zdravil za lajšanje bolečin so pomembni tudi drugi načini ukrepanja, kot so fizikalna terapija ali fizioterapija, različne masaže in gibanje oz. vadba.

Vaje za bolnike z mišično-skeletnimi bolečinami

Za preprečevanje in zmanjšanje bolečine veliko lahko naredimo sami s pravilnim gibanjem in uravnoteženo vadbo. V sodelovanju s strokovnjaki z Inštituta za kineziološke raziskave (IKARUS), Znanstveno-raziskovalnega središča Univerze na Primorskem smo pripravili več različnih sklopov vaj, ki so primerne za preprečevanje bolečin v različnih predelih telesa:

Namen vaj je povečati zavedanje o pravilnem gibanju, okrepiti oslabljene mišice in raztegniti skrajšane mišice ter stabilizirati predel telesa ali sklepa, ki se mu posvetimo med izvajanjem vaj.

Predstavljeni program vaj za posamezen sklep oz. predel telesa izvajajte prva dva meseca dva- do štirikrat na teden. Zatem lahko, skladno z vašimi zmožnostmi, zahtevnost vadbe stopnjujete na več načinov: lahko v seriji povečujete število ponovitev posamezne vaje, lahko krajšate odmore med vajami ali naredite 2 do 3 sklopa vaj.

Vir:

  • 1. Berkow R, Beers MH, Fletcher AJ, eds. Veliki zdravstveni priročnik za domačo uporabo. Ljubljana: Mladinska knjiga; 2002.
Pred uporabo zdravil natančno preberite navodilo! O tveganju in neželenih učinkih se posvetujte z zdravnikom ali s farmacevtom.
Pred uporabo zdravil natančno preberite navodilo! O tveganju in neželenih učinkih se posvetujte z zdravnikom ali s farmacevtom.
Pred uporabo zdravil natančno preberite navodilo! O tveganju in neželenih učinkih se posvetujte z zdravnikom ali s farmacevtom.